Yetişkinlerin Felaketlerle Başa Çıkması

Bir felaketin şokunu ve acısını henüz yaşamış olduğunuz için önümüzdeki birkaç gün veya hafta zarfında çok meşgul olacaksınız. Anlık ihtiyaçlarınızla uğraşmak, belki barınacak yeni bir yer bulmak, temizlik ve tamirat planları yapmak ve talep formları doldurmak zamanınızın çoğunu işgal edebilir. İlk şokun etkileri kaybolduktan sonra, yaşantınızı yeniden toparlamaya ve inşa etmeye başlayacaksınız. Bir afet sonucunda hepimizin yaşayabileceği bazı normal tepkiler vardır. Genel olarak böyle duygular uzun sürmezler, ancak olaydan aylar sonra da yüzüstü bırakılmış ve küskün hissetmeniz olağandır. Bazı duygular veya tepkiler felaketten haftalar veya aylar bile geçmeden ortaya çıkmayabilirler.

Bazı normal tepkiler arasında şunlar vardır :

Çabuk kızma/öfke

Üzgünlük

Yorgunluk

Baş ağrıları veya mide bulantısı

İştah kaybı

Hiperaktivite (yerinde duramama)

Uyuyamama

Konsantrasyon kaybı

Kabuslar

Alkol veya Uyuşturucu Tüketimindeki Artış

Çoğu felaketzede bu tepkilerden en az birini gösterecektir. Duygularınızın ve geriliminizin farkında olmak daha iyi hissetmenin ilk aşamasıdır. Diğer faydalı etkinlikler arasında şunlar vardır :

Felaket deneyimleriniz hakkında konuşunuz. Duygularınızı içinizde saklamak yerine paylaşmak, olanlar hakkında kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

Dertlerden, sıkıntılardan veya ev tamiratlarından uzakta zaman geçiriniz. Eğlenme, gevşeme veya sevilen bir meşgalenize zaman ayarınız. Yakın arkadaşlarla bir günlüğüne veya birkaç saat süreyle evden uzaklaşma, yardımcı olabilir.

Dertlerden, sıkıntılardan veya ev tamiratlarından uzakta zaman geçiriniz. Eğlenme, gevşeme veya sevilen bir meşgalenize zaman ayarınız. Yakın arkadaşlarla bir günlüğüne veya birkaç saat süreyle evden uzaklaşma, yardımcı olabilir.

Çaresizlik duygularını azaltmak ve zihinsel huzura kavuşmak için gelecekteki muhtemel acil durumlar için hazırlanınız.

Yaşamınızın diğer yönlerini tamir etmenin yanı sıra kişisel ilişkilerinizi yeniden kurunuz. Çiftler, hem konuşmak, hem de eğlenmek için birlikte yalnız kalmaya zaman ayırmalıdırlar.

Stres, endişe, depresyon veya bedensel problemlerin sürmesi halinde, yerel ruh sağlığı merkezince sağlanan hizmetlerle temasa geçmek isteyebilirsiniz.

Bu yazıyı önünüzdeki birkaç hafta ve ay boyunca belirli aralıklarla tekrar okuyunuz. Duygularınızın farkında olmanız ve bunları başkalarıyla paylaşmanız, toparlanmanız ve kısa sürede kendinizi tekrar iyi hissetmenizin önemli bir parçasıdır.

23/10/2019

Talebiniz başarıyla iletildi. En kısa sürede geri dönüş yapılacaktır. Teşekkürler

ÜCRETSİZ KEŞİF

Siz değerli müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek adına; hiç bir ücret talep etmeden keşif için sizleri ziyaret ediyoruz.

© Copyright 2019 - Beyazlar Mimarlık